Pages

Wednesday, December 30, 2009

Main - Main je...

salam.... hahahaha... nothing to say... juz nak update blog nie...

Sunday, November 15, 2009

KETERPAKSAAN...

SALAM....pernahkah kalian dipaksa membuat sesuatu yg bukan kehendak kalian....bagi ak sering benda nie berlaku....sejak dari dulu lagi....form 3 tukar sekolah, masuk U bukan dgn jurusan yg diminati, dan sekarang nak keja pun kena paksa ikut apa saja yg ditentukan ker???
Ya Allah ak bukan menyalahkan takdir-Mu....tapi redhakan aku menerima semua dugaan-Mu ini....
Aku sedar keputusan ku x seberapa.... tapi knapa ada org boleh bahagia dgn keputusan yg mereka buat sendiri...tapi ak x boleh nak buat keputusan ak sendiri....sampai bila impian ku x kan tercapai kalau begini la keadaannya....
sampai bila ak harus terus hidup terkongkong begini??? Ya Allah berikan ak cara untuk mengatasinya....Amin....

Monday, November 9, 2009

KEBORINGAN TAHAP XTREME!!!

SALAM,
Lama x dgr cter dari ak kan....hehehehe...anyway nothing special happen to me, except ak da pernah jadi cikgu...for two month...best gak la rsnya org pggl cikgu munirah...but... :( ....
my parent nak ak jd cikgu tros.....owh tidak!!!
not compatible with me .... tp ak takut nak keciwa kan perasaan mereka.... huhuhuhu what to do....ari2 asyik dgr mak suh g minta borg n jumpa pengetua tuk application for gstt.....
lg 1...nape sumer interview n application ak tuk jd RA sumer nyer x dpt...haish.....camner nak kejar impian nie....hmmmmm....somebody please give me that answer....

ok2!!
stop bab sedih2....skang nak cter benda happy2 lak...tp apa yer....ok...hmmm.....ha!
i`m over it...ak da leh lupakan dia....skang hati ak kosong....da x da sesapa ak nak windu2 lagi...x de la terbeban sangat cam dulu....hehehehhe....thanks Allah give me this way....maybe he not mean to be mine...kan2?!!

now ak telah berjaya menanam anggur dengan berjayanya ( penganggur )....hahahahha....makantidomakan tido jer keja nyer....mana mak n ayah ak x membebel kan....hehehehe...what ever!!.. yg penting ak da dpt lupakan ko!!...you nothing to me now...hehehehe...

nie ada satu pengumuman nak dibuat....kepada sesapa yg rasa2 perlu pekerja dalam bidang bioinformatik or any feild that related to biology and computer...just give me a message here...don`t shy2...ok...hehehehe ( smpt lg tu promote diri )....

Tuesday, August 4, 2009

Istiadat Konvokesyen Universiti Malaya...

well, I one of the luckiest graduate that have opportunity to graduate from this well known University..... I thanks to Allah to his bless for all this time...
yeah, alhamdulliah,,, i will graduate in not more than a week tyme....
may my future will be more succesful in all direction....
i have nothing to say...
for all this time, this ia the time I`M WAITING FOR!!!!!.........
end point in my study life...
i have no regret.... i have done all out for this degree....i satisfied...thanks All that support me all this tyme, my family, my friends that always there if I need them...Thanks.. only Allah can repay what you all have done to me...without you all, I` not here today....
this en3 is espeacially to all of you guys that here by my side.
thanks!!!

Sunday, July 19, 2009

Terhalang...

salam.....
agak lama ak x wat en3 br... sbnrnya ak nie de bynk problem yg menghalang ak dr wat en3 terbaru.....
nak tau??
  • 1st - ak da balik umah(kedah), jd da x leh nak on9 24 hours cam kat lab dulu....(windu DG4)
  • 2nd - mmg kat umah nie de tenet...tp laptop ak lak wat hal...nak connet streamyx x leh...prob apa lg pun ak x thu....
  • 3rd - klu nak on9 kena guna akak ak nyer laptop...huhuhu...laptop org x best cam laptop sendiri ( hujan emas di negeri org, ujan batu di negeri sendir, lagi baik negeri sendiri)...
  • 4th - bnyk mende nak pikir... cari keja, cari keja, cari keja..
  • 5th - hehehehe...kena wat household, sbb ak sorg jer ade kat umah klu ari bekerja....waaa..gler borink..

inialah sbb2 nape ak x leh nak on9 and wat en3 terbaru.... sian x kat ak??....waaaa.....nak dwnload movie pun x leh...

laptop org....

waaaaa......

waaaaa......

Monday, June 29, 2009

- - - - - L - O - V - E - - - - - - -

wahahahaha......
love...
luv....
sarang e yo...
aii...
cinta...

sume sama jer..... one word yg world wide paham....hmmmm
nape la ak jer yg sangkut bila pikir sal mende nie.....
hua..hua...hua....

Friday, June 26, 2009

AKU TERSEKSA......

hahahahaha.....(mesti korg pelik kan....nape ak start en3 nie dgn ketawa sdngkan tajuk nyer " Aku Terseksa")......
hmmmm....
camner nak start cter yer.... kesah nyer apabila sebuah janji telah termeterai....perjanjian yang melibatkan wang, impian dan masa depan.... oleh kerana dek x sanggup menahan dugaan yang mendatang.....janji itu...terlerai bagai putusnya rantai mutiara dan butir nya jatuh satu - persatu ke lantai.....persahabatan sekian lama terjalin....terputus....
kata org....semakin banyak kita kenal org semakin banyak pengalaman kita....betul lah tu....wahahahaha....
malas ak nak cter panjang2...
siapa, kenapa, bagaimana,....biarlah soklan tu terkubur dalam hati ku..
biarla dia dan keluarga dia happy.....huhuhuhuhuu...

Tuesday, June 16, 2009

future???!!!

hmmmm....me again...princesseira...kenapa la sejak 2 menjak nie...x sedap hati la...

sbnrnya ak rungsing memikirkan apa perlu ak buat lepas nie .... antara pilihan yang aku ada ialah...
- sambung belajar-master
tp bidang apa??
- bioinformatik?
- forensic??
- others??
- keja - keja apa??
- dok melepak kat umah....

tu adalah choices yg terlintas dipikiran...begitu bnyk persoalan yang timbul...

adakah aku ingin mengejar cita2 ku seperti masa secondary school?? - forensic-
adakah bidang forensic menjanji kan kerjaya yang memuaskan??
adakah ak sanggup menghadapi cabaran itu??

mampukah aku menjadi seorg profesional??
mampu kah ak menghadapi diskriminasi dalam mencari kerja??

Ya Allah...
ak berserah kepada-Mu untuk menentukan masa depan ku....ak telah berusaha sedaya upaya memenuhi kehendak ku.... namun...jika mengkehendaki aku untuk berada di dalam bidang lain....tunjukkan lah petunjuk -Mu Ya Allah.....

Monday, June 15, 2009

Graduation...

hmmm...me again...counting from this day, my internship will be finish in two week time...then just waiting for my graduation day...
unbelievable that I`m graduating tis year...

Actually I`m waiting for tis moment since in the secondary school. My feeling that time is I will be very happy finishing my studies. but now, the feeling is not the same anymore. A lot of thing happen and change me and also the feeling. Now, I`m feel very unpleasant, sad, worried, a little bit of happy but not much happy as before.

I dont know why. but feel like I gonna lost sumthing very closed and precious to me. with knowing some of my friend will be continuing their studies, and me not, it make me feel useless, lost, unwanted and many other bad feeling. some times I also feel like I`m a big loser now.

back in the secondary school time, i think I feel happy if I finish my studies in the university, maybe because I think I will live freely without any distraction and disturbance from other people, becoz that time I had been force to study the thing that not suit myself...

i know for some people their graduation day is the happiest day in their life...but not for me.... it like the end of my world...
but I will pretending I`m happy for sake of my parent, family and friends that always give me support and courage to me to finish this course... I will make their happy if inside me is not.... Camouflage is important....nobody can figure it out...my internal feeling...


even my best friend also will not know.... and I think he is only best to be my special best friend and full stop. Not more than that...

I also believe that Allah has created someone else that special for me...and only for me... I will be waiting him to find me.... hope I will find him soon...Ameen...hope Allah will bless all of us....

Wednesday, June 3, 2009

persoalan...

kesejukan malam yang mencengkam ditambah lagi dengan simbahan air rahmat dari langit. saat ini... jiwa ku kosong, memikirkan perjalanan hidup ku sehingga ke hari ini.
setiap detik yang berlalu, jiwa ku makin memberat, dibebani akan kenangan lampau dan igauan masa depan. masa lampau yang tidak dapat diubah, masa depan yang makin kabur dari pandangan...
kata org...apa yang kita buat dan pilih pd masa lampau lah yang menentukan siapa kita masa kini, dan apa yang kita pilih dan buat masa kini lah yng menentukan siap kita pada masa hadapan...
kadang2 aku cuba membandingkan diriku dengan rakan2 ku...yang pada pandangan ku berbeza dari segi penampilan, pemikiran, adaptasi, pergaulan dan mcm lg....
aku cuba mencari punca perbezaan ini...kerana pada pandangan ku...setiap manusia dilahirkan sama...namun usaha ku...memberikan pelbagai jawapan...ynag ak sendiri kurang pasti kesahihan nya...

sekarang minda ku cuba mentafsirkan satu lg persoalan yng juga sering kali melintas di pikiran ku... bagamana keadaan sekelilingku...tanpa aku.??
apakah kepentingan ku disini??
pelbagai persoalan timbul yang tidak dapat ak menjawab...selain membuatkan ak termenung jauh memikirkannya...

RINTIHAN CINTA-MU CINTA-KU

Ya Allah… Ya Rahman…Ya Rahim….
Allahu Rabbi aku meminta izin
Bila saat ku jatuh cinta
Jangan biarkan cintaku untuk-Mu berkurang
Hingga membuatkan ku lalai.
Akan adanya engkau.

Allahu Rabbi aku punya pinta
Bila suatu saat ku jatuh cinta
Penuhilah hatiku
Dengan bilangan cinta-Mu
Yang tidak terbatas
Biar rasa ku pada-Mu tetap utuh

Allahu Rabbi
Izinkan bila suatu saat aku
Jatuh hati
Pertemukanlah kami
Berikanlah jami kesempatan
Untuk lebih mendekati cinta-Mu

Allahu Rabbi
Pintaku yang terakhir
Seandainya aku jatuh hati
Jangan pernah kau palingkan
Wajah-Mu dari ku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu
Cinta yang tidak pernah pupus oleh waktu

LUAHAN HATI SEORANG HAWA BUAT ADAM…

LUAHAN HATI SEORANG HAWA BUAT ADAM…

Lelaki yang aku rindui,
Hanya iman pengerak hidupnya…
Tiangnya agama…
Batinnya taqwa…
Ilmu teguh didada…
Hatinya sarat cinta..
Kepada Allah dan Rasul-Nya, suluhannya bukan nafsu semata-mata, tap ihsan kaya di jiwa.
Lelaki yang aku rindui,
Terhibur dengan kalamullah,
Merasa manis dengan zikrullah,
Rindukan perjuangan Rasulullah,
Cintakan sunnah kekasih Allah,
Gagah menangkis mehnah,
Di akhir zaman yang penuh fitnah.

Lelaki yang aku rindui,
Mengemudi bahtera rumah tangga,
Petunjuknya Al-Quran,
Petanya sunnah junjungan,
Panjinya islam,
Sauhnya iman,
Layarnya taqwa,
Pakaiannya sabar,
Semangatnya membara,
Setiap ketika menggamit ketaatan.

Lelaki yang aku rindui,
Malamnya syhadu dek tangisan,
Tidak terbuai dek lena yang panjang,
Munajatnya pilu,
Penuh keinsafan,
Sujudnya penuh kehambaan,
Gentarkan neraka jahanam
Agar tidak menyentuh anak isteri tersayang.

Lelaki yang aku rindui…
Mengenalkan kami cinta hakiki,
Cinta illahi itulah visi,
Agar hidup diiringi Rabbi,
Bersih dari tipuan iblis,

Dan lelaki yang aku rindui….
Membentangkan kami dengan permaidani muhasabah,
Kata-katanya adalah tazkirah,
Senyumannya adalah nasihah,
Dan telunjuknya adalah arah,
Agar tetaplah kami penuh haibah,
Diatas landasan islam yang indah,
Hingga kering titisan darah….
-HAWA-princesseira

Tuesday, June 2, 2009

could I be loving U??

hahahahaha....jiwang sangat tajuk nie....

berikan ak kelebihan
merasai setiap rasa yang kau rasa;
memandang setiap pandangan yang kau pandang;
mendengar setiap suara yang kau dengar;
bersedih atas setiap kepiluan yang kau rasa;
bergembira atas setiap gembira yang kau rasa;

berikan aku kelebihan
untuk sentiasa tenang menenangkan mu;
untuk sentiasa gembira mengembirakan mu;
untuk sentiasa ikhlas menhadap mu;
untuk sentiasa tabah bersama mu;

berikan aku kelebihan
agar mampu menyokong mu;
agar mampu mempercayai mu;
agar mampu setia pada mu;
agar mampu menghargai mu;
agar mampu mempertahankan mu;
agar mampu berjuang untuk mu;
agar mampu menyayangi mu;
agar mampu mencintai mu;

ak senantiasa tertny2 .... sempurna kah ak sebagai seorg hamba kepada yang Maha Esa... semakin usia ku menganjak ke depan, semakin kuat perasaan ini....
dan ak menyedari...semakin aku mengejar kesempurnaan itu, semakin jauh ia lari dari ku....

Tuesday, May 26, 2009

Selagi Ada waktu....

rinduku padamu x kan pernah luntur dek kerana panjangnya masa...kasihku padamu x kan hilang andai dibasuh ombak kehidupan....cinta ku pada mu x kan lupus dimakan peredaran zaman.....percayalah...sayang...

selagi ada bulan mentari... selagi ada berkasihani...
selagi ada bulan bintang ... selagi ada berkasih sayang...
selagi ada ombak dan laut... selagi hatiku terpaut...
selagi ada turunnya hujan... selagi ada rahmatnya tuhan...
selagi ada langit dan bumi.. selagi cintaku bersemi...

selagi ada waktu ... selagi ada rindu...
biar beribu batu... ingin aku bertemu..
oh kasih damailah.. engkau disana...
ku berdoa pd tuhan...agar kau bahagia...

video

Monday, May 25, 2009

PuNcA KebAhaGiaN Ku....

salam to all my frewnz...

entry nie da lama ku rancang nak upload...tp kekurangan picture...
hehehehehe....
my precious GiFt From Allah..... Anak- Anak Kucing Ku.....




nie masa2 awal kelahiran...mata pun x buka lg...Ader 4 ekor semuanyer....


caring father..... Si Putih bermanja ngan Anak2nya....
hahahaha...nie kucing kesayangan aku...also the second father for that kitten...but he is cannot get well with the kids...geli kut...kecik sgt katanya...hanya memandang dari jauh....


ha...nie the is the Queen...tayang bontot jer kat camera...malu katanya...ces...pe2 la...

kat bawah nie gelagat2 anak-anak kucing ku....waaaa....rindunyer kat you guys....

Sunday, May 24, 2009

speechless - New Moon

MasyaAllah....indahnya dunia ciptaan-Mu ini..

wahai kekasih...
bebaskan ku pergi jika itu mahu mu...
ikat lah aku sekuat mungkin jika itu mahu mu...

argghhh!!!!! bencinya....napa x leh nak berkarya nie....ilham x dtg....ade mende yang menganggu jiwa dan raga ku ni.....perasaan apakah ni.....tolonglah hamba-Mu ini Ya Allah.....

Thursday, May 21, 2009

LATIHAN INDUSTRI aka INTERNSHIP KU....

da puas ku mencari..... berpuluh-puluh resume da ku hantar, x kira softcopy or hardcopy....satu xde reply... akhirnyer...ak amik jer tawaran tuk wat li ngan lecturer ak sendiri...prof Khai...
11 Mei 2009 bermula la kerjaya ku berboskan lecturer sendiri...

Monday, May 11, 2009

AKHIRNYA......

salam...
tepat jam 5.00 ptg, 5 may 09, berakhirnyer perjalanan idopmku sebagai seorg mahasiswi....
hahahahhaa...last paper is Biomolekul Modelling under prof Amir...
killer paper tue...but I` still excited tue...
dok pikir nak wat internship lak lepas nie...hehehehehe...
after ak merderka...
before that,
on 2 may 09, after paper human and animal fisiology, balik kolej jer...parent da tunggu kat kolej nak amik barang...jauh tue parent ak dtg..KEDAH...huhuhuhu....sian Mak n Ayah.... pastu malam tu, g nginap kat Bukit Bintang Hotel....
dah ler 3 ari sebelum tue ak diserang Dihhrea....teruk sgt...smpi muntah2 ....lembik ak asyik ulang alik g toilet....
pe yg ak makan pun x tau...tp rumate2 ku kata maybe sebab makan nasi goreng cendawan kat 4th kafe mlm before kejadian...huhuhuhu..maybe....lepas nie aku da x de nafsu nak makan cendawan da....phobia...

well,
back to story where I finish my student life, pas jer abis xm, sumer coursemate ku g tgkgmbr reramai....
port kat depan dtc tu la yg jadi tumpuan....mana lg..hehehehe...maybe nie last tyme ak jumpa diaorg reramai camnie....
isk3x...rasa sedih la plak....huhuhuhu....
lepas nie...semua membawa haluan memasing....
hmmm...
then..
ak kuar g mid valley, g Carla's Jr...makan burgernyer yg besar tue....hahahaha...kenyang siot...
ak kuar ngan ACHIK....pastu da kenyang....g la jln2....
masuk kedai tue keluar kedai nie....x tau apa nak wat....huhuhuhu...pastu acik de bg idea kat kat suh balik kg... so oleh kerana idea dia sgt2la bernas maka kami pun bertolak ler ke Masjid jamek tuk beli tiket...
wahahahahaha...akhirnya kerinduan ak pada family n especially anak2 kucing dapa dilepaskan...
hahahahaha.....
misz u ALL...

Friday, April 24, 2009

PeSta bUku....


salam....
now is exam week...but i still have to go for the novels...hahahahaha....
novel terbaru ku....of course la dari novelis kegemaran RAMLEE AWANG MURSHID....first thriller novelis in malaysia..... the three novel are entitle....
  • mikhail
  • hijab sang pencinta...best...pelengkap trilogy bagaikan puteri n cinta sang
  • rahsia perindu...
HIJAB SANG PENCINTA....
membuatkan aku terpikir dan merenung kembali kehidupan ku sebelum ini..... masih wujudkan lelaki bersifat seperti laksamana sunan/ saifuddin...yang sedaya upaya mengikut sunnah Rasulullah S.A.W. pada akhir zaman ini....
pastu ak terpikir lagi...
betapa jauhnya perbezaan antara keteguhan akidah dan iman laksamana sunan dengan diriku sendiri.... rasa ini membuatkan aku ingin mencontohinya....yang senantiasa bersangka baik dengan Maha Pencipta....walaupun pelbagai dugaan yang datang...
Ya Allah....ku mohon...
teguhkanlah hati ku, imanku, akidahku dijalan-Mu....redhailah perjuanganku ini....
pertemukan lah aku dengan seorang lelaki yang dapat membimbingku lurus diatas jalan-Mu...
wahai tuhan yang memegang jodoh dan pertemuan...
Amin....

twilight and New Moon



another series about vampire....nothing to say...coz I`m in love.....

my InteResT Now.....






Mick St John....My first Vampire....
love him so much...he teach me patience in life, how valuable is our life so don`t waste it....
he caring and protectiveness make me want to meet someone like him...
like what he said " I think I`m is the delicate flower "...
hope can find someone that has all it precious attitude.....

Sunday, April 19, 2009

Apa Itu Cinta.......

Apa itu cinta

o Alkisah, di suatu pulau kecil tinggallah berbagai benda abstrak ada CINTA, kesedihan, kegembiraan, kekayaan, kecantikan dan sebagainya. Mereka hidup berdampingan dengan baik. Namun suatu ketika, datang badai menghempas pulau kecil itu dan air laut tiba-tiba naik dan akan menenggelamkan pulau itu.
Semua penghuni pulau cepat-cepat berusaha menyelamatkan diri. CINTA sangat kebingungan sebab ia tidak dapat berenang dan tidak mempunyai perahu. Ia berdiri di tepi pantai mencoba mencari pertolongan. Sementara itu air semakin naik membasahi kakinya.

Tak lama CINTA melihat kekayaan sedang mengayuh perahu, “Kekayaan! Kekayaan! Tolong aku!,” teriak CINTA “Aduh! Maaf, CINTA!,” kata kekayaan “Aku tak dapat membawamu serta nanti perahu ini tenggelam. Lagipula tak ada tempat lagi bagimu di perahuku ini.” Lalu kekayaan cepat-cepat pergi mengayuh perahunya. CINTA sedih sekali, namun kemudian dilihatnya kegembiraan lewat dengan perahunya. “Kegembiraan! Tolong aku!,” teriak CINTA. Namun kegembiraan terlalu gembira karena ia menemukan perahu sehingga ia tak dapat mendengar teriakan CINTA. Air semakin tinggi membasahi CINTA sampai ke pinggang dan CINTA semakin panik.

Tak lama lewatlah kecantikan “Kecantikan! Bawalah aku bersamamu!,” teriak CINTA “Wah, CINTA kamu basah dan kotor. Aku tak bisa membawamu pergi. Nanti kau mengotori perahuku yang indah ini,” sahut kecantikan. CINTA sedih sekali mendengarnya. Ia mulai menangis terisak-isak. Saat itulah lewat kesedihan “Oh kesedihan, bawlah aku bersamamu!,” kata CINTA. “Maaf CINTA. Aku sedang sedih dan aku ingin sendirian saja..,” kata kesedihan sambil terus mengayuh perahunya. CINTA putus asa.

Ia merasakan air makin naik dan akan menenggelamkannya. Pada saat kritis itulah tiba-tiba terdengar suara “CINTA! Mari cepat naik ke perahuku!” CINTA menoleh ke arah suara itu dan cepat-cepat naik ke perahu itu, tepat sebelum air menenggelamkannya. Di pulau terdekat, CINTA turun dan perahu itu langsung pergi lagi. Pada saat itu barulah CINTA sadar bahwa ia sama sekali tidak mengetahui siapa yang menolongnya.

CINTA segera bertanya pada penduduk pulau itu. “Yang tadi adalah WAKTU,” kata penduduk itu “Tapi, mengapa ia menyelamatkan aku? Aku tidak mengenalinya. Bahkan teman-temanku yang mengenalku pun enggan menolong” tanya CINTA heran “Sebab HANYA WAKTULAH YANG TAHU BERAPA NILAI SESUNGGUHNYA DARI CINTA ITU”


o Satu hari, Plato bertanya pada gurunya, "Apa itu cinta? Bagaimana saya
bisa
menemukannya?"

Gurunya menjawab, "Ada ladang gandum yang luas didepan sana.
Berjalanlah
kamu dan tanpa boleh mundur kembali,
kemudian ambillah satu saja ranting. Jika kamu menemukan ranting yang
kamu
anggap paling menakjubkan,
artinya kamu telah menemukan cinta."

Plato pun berjalan, dan tidak seberapa lama, dia kembali dengan tangan
kosong, tanpa membawa apapun.

Gurunya bertanya, "Mengapa kamu tidak membawa satupun ranting?"

Plato menjawab, "Aku hanya boleh membawa satu saja, dan saat berjalan
tidak
boleh mundur kembali (berbalik)."

Sebenarnya aku telah menemukan yang paling
menakjubkan, tapi aku tak tahu apakah ada yang lebih menakjubkan lagi
di
depan sana, jadi tak kuambil ranting tersebut.
Saat aku melanjutkan berjalan lebih jauh lagi, baru kusadari bahwasanya
ranting-ranting
yang kutemukan kemudian tak sebagus ranting yang tadi,
jadi tak kuambil sebatangpun pada akhirnya."

Gurunya kemudian menjawab "Jadi ya itulah cinta"

Di hari yang lain, Plato bertanya lagi pada gurunya, "Apa itu
perkawinan?
Bagaimana saya bisa menemukannya?"

Gurunya pun menjawab "Ada hutan yang subur didepan saja. Berjalanlah
tanpa
boleh mundur kembali (menoleh)
dan kamu hanya boleh menebang satu pohon saja. Dan tebanglah jika kamu
menemukan pohon yang paling
tinggi, karena artinya kamu telah menemukan apa itu perkawinan."

Plato pun berjalan, dan tidak seberapa lama, dia kembali dengan membawa
pohon.
Pohon tersebut bukanlah pohon yang segar/subur, dan tidak juga terlalu
tinggi.
Pohon itu biasa-biasa saja.

Gurunya bertanya, "Mengapa kamu memotong pohon yang seperti itu?" Plato
pun
menjawab, "sebab berdasarkan
pengalamanku sebelumnya, setelah menjelajah hampir setengah hutan,
ternyata
aku kembali dengan tangan kosong.
Jadi dikesempatan ini, aku lihat pohon ini, dan kurasa tidaklah
buruk-buruk
amat, jadi kuputuskan
untuk menebangnya dan membawanya kesini. Aku tidak mau menghilangkan
kesempatan untuk mendapatkannya."

Gurunyapun kemudian menjawab, "Dan ya itulah perkawinan."

CATATAN - KECIL :

Cinta itu semakin dicari, maka semakin tidak
ditemukan. Cinta adanya di dalam lubuk hati, ketika dapat menahan
keinginan
dan harapan yang lebih.
Ketika pengharapan dan keinginan yang berlebih akan cinta, maka yang
didapat
adalah kehampaan...
tiada sesuatupun yang didapat, dan tidak dapat dimundurkan kembali.
Waktu
dan masa tidak dapat diputar mundur.
Terimalah cinta apa adanya.

Perkawinan adalah kelanjutan dari Cinta. Adalah proses mendapatkan
kesempatan, ketika kamu mencari yang
terbaik diantara pilihan yang ada, maka akan
mengurangi kesempatan untuk mendapatkannya, Ketika
kesempurnaan ingin kau dapatkan, maka sia2lah waktumu dalam mendapatkan
perkawinan itu, karena, sebenarnya
kesempurnaan itu hampa adanya dan sesungguhnya kesempurnaan hanya
milik-Nya.

STUDY WEEK MODE....

hai...
lamanyer ak berpoya2....
hehehehe...skang nie pun still berpoya2....bila nak start study nie...x mood...huheuhuhuh....
ak akan start xm 22 april nie... abis 5 may...pastu sambung wat LI...sampai bulan 7...mksdnyer ak x leh balik kg,....
waaaaaa......rindunyer pada mak ayah n siblings...
kepada anak2 kucing ku yg br lahir....ak x leh tgk korg secara life lg.....waaa....
rindunyer kat si Hitam....
Ya Allah....
berikan la ak petunjuk untuk menempuhi kehidupan ini agar aku menuju ke jalan yg diredhai - Mu .... Amin....

Saturday, April 11, 2009

finalize Thesis......

akhirnyer....
aku smpai ke penghujung sem 2 08/09...
mean aku kena antar thesis....
3 mlm berturut-turut ak tdo kul 3-4 pg...
bak kata Dr. Rizman.....
" tyme2 camnie kamu x buleh tido, every hour is counted"....
puh!!!
x tdo...nak cr nahas....dah ler clas de lg...ade ker mggu last nie prof khai nak bg assignment lg...hampeh tol la...suma classmate menerima ngan muka terpaksa...huhuhuhu...sbb.. masing2 terpikir..bila la nak buat nie...
huhhuhu......
maaf ler Dr. Riz....saya tdo gak ler ...mata x thn da...klu teruskan jugak confirm sok x bgn g class....huhuhuhu..bukan stakat tue jer....tkt ntah pe2 jer aku merepek dlm thesis ak tue kang...hehehehe..
akhirnya....tanggak 10 april 2009....aku menghantar final draft thesis ak kepada supervisor kesayangan...tp malangnyer...dia x de kat bilik...so x leh ler nak komen pe2 sal keja ak.....
huhu....
skang nie....masa nak study tuk xm lak....
da lama x bukak buku nie...

Saturday, March 28, 2009

Hati ku ingin Berpuisi....
















kenapa?
saat aku nekad melupakan mu....
kau hadir merayu ku...
saat aku ingin membunuh cinta ini,
kau hadir memujuk ku...
saat aku berputus asa,
kau hadir membawa semangat...

aku keliru,
adakah kau rasa apa yg aku rasa,
adakah kau juga mencintaiku sepertimana ku mencintaimu...
berikan lah ku petunjuk,

jika tidak,
hindarilah aku,
jangan beriku harapan,
jangan beriku angan yg indah,
yg kau sendiri x mampu merealisasikannya...

rela ku melepaskanmu...
andai bahagiamu bukan padaku..
rela ku melupakan cinta ini...
andai sudah ada cinta lain di hatimu...
siapalah aku dimata mu...
siapalah ak di mata mu....

VIVA ...Oh ....Viva.....

salam....
setelah bertungkus lumus menyiapkan slide viva tuk thesis ku ....ak akhirnya selesai wat presentation thesis..hahahaha...
lega rasanya.....
2 mlm berturut-turut ak stay kat lab bersama supervisor kesayangan dan kawan2 yg seangkatan dengan ku....
usaha kami x sia-sia... presentation berjalan dengan lancar.....hehehehehe.....
terima kasih Dr. Rixman atas tunjuk ajar, kawan2 yg membantu dan memberi sokongan, serta kak nurul, cik harun serta kak dewi yg sedia membantu dan terpaksa pulang lewat kerana menunggu kami....hehehehe.... jasa kalian ak ku kenang....

Sunday, March 15, 2009

aku kebekuan di lab tisu kultur....

salam...
hai.... lamanya x menulis dalam blog nie...
huhuhu...
sowi kengkawan yg follow blog nie...
hehehe...
masa ak menulis nie .. ak kat dalam lab tisu kultur yg sangat sejuk mengalahkan kutub utara tue...
ak kat cnie adalah bertujuan untuk menyiapkan thesis kesayangan ku ni...
sebab nyer ak kena wat kat lab nie bukan kat bilik adalah kerana???
cuba teka kenapa???
hehehehe...mesti x tau kan???
ak nyer thesis kena guna mac nyer computer...so kat sini jer yg ader...dah la kena kongsi lak tue...
huhuhuhuhu....
ak harap ak nyer thesis nie dapat A...
sbb ak da bnyk berkorban untuknya....
hahahaha...
Amin...
hehehehe...
except from situasi ak yg beku nie...jumaat lepas kolej ak de wat dinner kat PICC, putrjaya...
huhuhuhu...
ingt best la kan...
tp rupa2nyer hampeh...
makanan sejuk..x de tmpt nak tngkap gambar...huhuhuhu...
nape la diorg pilih convention centre tuk diner...
x paham ak....
huhuhuhu....
dah la kat situ x de org nak sedia makanan...
so makanan ditempah dari katering luar...
bayangkan la..
x de dapur...so makanan yg da lama dimasak telah sejuk mengikut suhu air-cond dalam dwan tue....
satu lagi cter sejuk ak,.....
hahahahaha...
arini semua nyer sejuk lah katakan...

Thursday, February 5, 2009

Semangatku….

Walau aku tak punya apa-apa.
Akan ku terus mengejar…
andai tiada lagi senyuman yang hadir di bibirku…
hatiku tetap berusaha…
andai ku hilang segala panca indera…
Ya Allah, tetapkanlah hatiku untuk terus bersemangat, berusaha,…
Andai hatiku hancur berkecai bak kaca terhempas di bumi..
Sedarilah,
Semangatku masih ada untuk mencarinya…
Berusaha mencari redhamu dalam perjuangan ku ini…
Ya Allah, berilah aku kekuatan, keyakinan untuk terus mengapai cita-cita yang ku impikan selama ini…
Ya Allah…
Palingkan aku dari godaan dunia…
Teguhkan hatiku menghadapi gelombang perasaan yang menggila ini…
Moga ku jauh dari musuh manusia yang hakiki...
Ya Allah ...
Tetapkanlah hati ku dalam jalan-Mu yang satu...
Kejayaan ku, kegembiraan ayah dan ibu ku...
Redhailah aku...
Menempuh liku-liku kehidupan bertunjangkan aqidah-Mu...

Princesseira 2007

Saturday, January 24, 2009

Dugaan oh Dugaan....

tanggal 29 disember 2008 bermula lah semester 2 final year ak....
2 hari sebelum itu ak mendapat berita bilik ku dipecah masuk oelh pekerja2 indon yang wat renovation bumbung...huhuhuhu....dan budak2 blok A and B x leh check in bilik g....
ak la tu...
x leh msk bilik...pihak pentadbiran bg tau 5 jan br leh chek in....setelah seminggu kuliah bermula....
semangatku untuk memulakan sem ini dengan azam baru berkecai....
setelah ak balik melihat bilik ku....bukan setakat hancur....bagai dilanda tsunami....buku2 ku...abis basah dan berkulat....weeekkk....baunyer tak yah cakapla....bnyk jugak barang ilang....nasib baik ak x tggl bj kat dlm loker....klu x abis la berkulat....nak pakai pun x sanggup...ak terlalu sedih mengenangkan buku2 sains ku abis musnah, beratus jugak tau ak beli buku2 tu semua....semuanye da hancur...
iingat nak balik bilik awal la...nak prepare tuk permulaan sem...tapi ak ngan rumate terpaksa bertungkus lumus mengemop lantai yang berdebu dan berlumpur....
SUNGGUH TIDAK BERTANGGUNGJAWAB!!!!!
dah la tue...
kipas kat bilik ak tue x pasang lagi...tenaga kitorg abis membuat kerja2 yg x sepatutnye dibuat.
pihak pentadbiran ckp diorg xbertanggungjawab atas sebarang kerosakan....sakit nyer hati!!!!