Pages

Saturday, September 4, 2010

Doaku pada-Mu

Ya Allah, berikan aku kekuatan untuk mengharungi dugaan yg Kau berikan ini... Aku sedar Kau tidak akan memberi dugaan kepada insan yg tidak mampu menghadapinya... oleh itu Ya Allah.. Kau tabahkanlah Hati ku ini mengharungi semua ini...

Kenapa semakin menghampiri akhir ramadan hatiku resah... badan ku lemah...
x bersemangat menanti kemeriahan aidilfitri...

Bagi ku... aidilfitri ini... tidak seperti dahulu... tok wan tiada... tok pun dah lama pergi... apatah lagi tok ah dan tok wan jaih yg x pernah ku ingati wajahnya.. ( al-fatihah kepada mereka) ,,, adakah aku akan bersama mereka tahun ini??..
kini keluarga ku tidak semeriah dahulu...Pak Lang dan Ngah membawa haluan masing2... jarang sekali bertemu beramah mesra...

Kurindukan kemeriahan aidilfitri waktu dahulu... bersama berkongsi membuat kuih muih... saling bertukar juadah berbuka... berkumpul bersama berbuka puasa... ke mana hilang keakraban itu... adakah ia terhakis dengan dendam dan cemburu....

Ya Allah... Hilangkan perasaan Dengki antara mereka... Ikat lah hati2 mereka supaya bersatu dalam ukhwah -Mu Ya Allah... Hilangkan syak wasangka dari pemikiran mereka... Satukan kami dibawa payung rahmat-Mu Ya Allah...

Makbul kan lah doa hamba-Mu yg tidak berdaya ini..
Amin....

1 comment:

Anonymous said...

ALL THE MEMORIES IS THEAR.. SESAAT PUN AKU TAK LUPA YANG KITA DAH TAKDER TOK DGN TOK WAN.. SAMPAI LA NIE AKU DOK TERASA TANGAN TOK DOK USAP KEPALA AKU.. AKU TERASA SAKITNYA KENA PULAS TELIGA DGN TOK WAN TIME HANG JATUH SUNGAI TUU.. TIME AKU DEMAM.. ALWAYS.. BENDA YANG PALING AKU MENYESAL AKU TAK DAPAT WAT PAK LANG MAI JUMPA TOK WAN DAN AKU TAK DAK TIME TOK WAN HEMBUSKAN NAFAS TERAKHIR.. PADAHAL AKU ADA DALAM UMAH.. TP AKU TAK TAU.. SEMUA TU DAH BERLALU.. WALAUPUN DAH BERTAHUN TP AKU IGAT SAMPAI ARI NIE.. PAK LANG DGN NGAH DAH ADA FAMILY.. DAH ADA HIDUP SENDIRI.. DIAORG DAH ADA HALUAN HIDUP MASING2.. BETUL LA CAKAP TOK BILA DIA DAH TAK DER DEPA AKAN HIDUP CARA DEPA... CUMA YANG KITA BOLEH BUAT DOA DAN TRY CARI JALAN SUPAYA DIAORG BOLEH JADI MCM DULU.. SEMOGA AIDILFITRI AKAN SEMERIAH DULU...