Pages

Monday, February 28, 2011

Suatu Ketika...

sedihku, sepiku, kekecewaan ku, ke hampaan ku jika dikumpulkan boleh melemaskan diri ku yg lemah ini....

sekarang aku masih memikirkan adakah aku betul2 sukakan dia... atau tumpuan ku padanya hanya semata2 seorang kawan kepada kawan yang lain... atau juga sebagai teman rapat berkongsi masalah....

Dulu~~~
aku sukakan dia...aku akui mungkin waktu itu defenisi cintaku belum meluas... asalkan dia mengambil berat, bertegur sapa, bergurau senda, berjanji setia...aku rasakan itu Cinta...
Sesungguhnya aku tidak berani bersemuka dan bertanya dengannya sendiri samada dia benar2 mencintai ku atau hanya beranggapan aku hanya teman mesra... segala kelakuannya mengambarkan dia menyukai... tetapi dihatinya hanya Allah sahaja yang mengetahui...

Janjinya waktu itu untuk sama2 berusaha mencapai cita2 kami...belajar hingga ke luar negara... merealisasikan impian kami... tetapi waktu itu aku belum menyedari bahawa dia bukan cinta ku....
mungkin kerana dia aku berusaha, mungkin juga kerana ibu dan ayah...Keputusan peperiksaan kami berbeza... mewujudkan jurang perpisahan... yang sehingga kini aku kesalkan... aku tinggalkan dia bersama janji kami yang belum terlaksana... berat hatiku melangkah pergi meninggalkan semua kenangan manis yang pernah berlaku dalam hidupku... saat2 sejak aku mula mengenalinya merupakan saat2 bahagia ku... saat yang sampai ke hari ini mengembirakan ku...

Namun selepas perpisahan itu kami masih berhubung... berbincang masalah.. aku yang selalu bermasalah... dia hnya mendengar dan kadang2 menasihati... Sampai sekarang masih begitu... hanya aku yg memerlukannya sebagai pendengar setia... tetapi dia...  jarang sekali dia berkongsi masalahnya dengan aku...

Pernah ku akui ku cintanya..namun sepi menjadi jawapan untuk pengakuan ku itu... aku terlalu lurus untuk mengharapkan nya lagi selepas itu... namun hati ku waktu itu.... masih tidak dapat melupakannya...sampai ke hari ini....

Now...
I really need someone to tell my story, to share my tears, to share my laughs... needs someone who can give my spirits back... seseorng yang memahami ku seperti dia... diammu menyiksa ku... salah kah aku menumpang kasihmu... andai hatimu milik org lain... salahkah aku memujamu... salahkah aku!!!!



Picas are from deviant art collection...

No comments: