Pages

Monday, August 8, 2011

Kata-kata terakhir di akhir masa...

Dearest friend....

andai anda tahu tiada lagi esok untuk diri anda... apa ucapan anda untuk orang yg anda kasihi, sayangi, cintai??

- mahukan anda meluahkan rasa cinta anda kepada mereka agar mereka tahu anda menyayangi, mengasihi dan mencintai anda?
- atau anda lebih rela berdiam diri sehingga saat anda pergi?

Ramadhan menyedarkan aku akan masa yg senantisa berlalu...meninggalkan manusia yg dalam kerugian...
Aku memohon agar diberikan kekuatan untuk berterus terang....
jauh di lubuk hatiku...aku tahu si dia juga tahu yg aku mencintainya... dan walau sepahitnya kenyataan itu, aku juga sedar dia tidak mencintai aku... tidak seperti angan2 ku...tidak seperti impian ku...
diam nya menyedarkan aku, sepinya meruntun jiwa ini...dan aku juga sedar selama ini aku bersikap denial...
menidak kan perkara yang benar...

Aku sedar aku bukan untuk kamu...
kamu juga bukan ditakdirkan untuk aku...

mungkin pelengkapku masih belumku temui...

Ingin ku lepaskan kisah silam yang masih memaut minda dan tubuh ku ini...
aku ingin berubah menjadi yg lebih baik...dan sudah pasti bukan dengan mu...

Ramadhan bulan mulia...
ingin ku memulakan sesuatu yang baru di dalam bulan ini..
Allah..berkatilah dan rahmatilah usaha ku ini...

ini bukan kata terakhir ku...
ku harap ini menjadi kata terakhirku perihal kamu....

No comments: