Pages

Wednesday, June 3, 2009

LUAHAN HATI SEORANG HAWA BUAT ADAM…

LUAHAN HATI SEORANG HAWA BUAT ADAM…

Lelaki yang aku rindui,
Hanya iman pengerak hidupnya…
Tiangnya agama…
Batinnya taqwa…
Ilmu teguh didada…
Hatinya sarat cinta..
Kepada Allah dan Rasul-Nya, suluhannya bukan nafsu semata-mata, tap ihsan kaya di jiwa.
Lelaki yang aku rindui,
Terhibur dengan kalamullah,
Merasa manis dengan zikrullah,
Rindukan perjuangan Rasulullah,
Cintakan sunnah kekasih Allah,
Gagah menangkis mehnah,
Di akhir zaman yang penuh fitnah.

Lelaki yang aku rindui,
Mengemudi bahtera rumah tangga,
Petunjuknya Al-Quran,
Petanya sunnah junjungan,
Panjinya islam,
Sauhnya iman,
Layarnya taqwa,
Pakaiannya sabar,
Semangatnya membara,
Setiap ketika menggamit ketaatan.

Lelaki yang aku rindui,
Malamnya syhadu dek tangisan,
Tidak terbuai dek lena yang panjang,
Munajatnya pilu,
Penuh keinsafan,
Sujudnya penuh kehambaan,
Gentarkan neraka jahanam
Agar tidak menyentuh anak isteri tersayang.

Lelaki yang aku rindui…
Mengenalkan kami cinta hakiki,
Cinta illahi itulah visi,
Agar hidup diiringi Rabbi,
Bersih dari tipuan iblis,

Dan lelaki yang aku rindui….
Membentangkan kami dengan permaidani muhasabah,
Kata-katanya adalah tazkirah,
Senyumannya adalah nasihah,
Dan telunjuknya adalah arah,
Agar tetaplah kami penuh haibah,
Diatas landasan islam yang indah,
Hingga kering titisan darah….
-HAWA-princesseira

No comments: