Pages

Wednesday, August 15, 2012

Lampu lip lap Vs pelita minyak gas...

Lampu Lip Lap: LLL
Pelita Minyak Gas:PMG

situasi di kampung ketika 5 hari terakhir Ramadan. Malam tidak tenang seperti malam-malam bulan lain.

LLL: Hai pelita... aku tgk sekarang ni.. org kampung ni suka pasang kaum aku dari kaum kau kan? Kau nak tau kenapa x...

PMG: Huh!.. Ha kenapa?

LLL: Ada banyak kebaikan nya tau x.. aku boleh tukar2 warna, tukar timing kelip2, boleh buat design macam2... Ko apa ada... kalau hujan ko padam, minyak habis pun ko padam..hihihi... nampak gayanya org kampung nie akan sentiasa guna kaum aku untuk memeriahkan lagi malam-malam terakhir ramadan.. kau akan outdated la pelita...

PMG : Oh.. Ye ke? aku x kesah... lg pun aku suka, sebab masa aku padam tu la aku boleh buat aktiviti lain.. bukan macam ko...kena stay static jer buat kerja...hahaha...
Lagipun, malam2 terakhir nie la aku dapat memperbanyak ibadat ...

LLL: Erk?

Bunyi mercun bola dan mercun telor naga saling sahut menyahut, terus berdentum-dentam memecah kesunyian malam-malam terakhir ramadan. Melenyapkan kebisuan Lampu Lip Lap dalam bermegah dengan Pelita Minyak Gas.

LLL from Mr Google

PMG from Mr Google



PS: Mood nak balik kampung pasang pelita, sampai termimpi2 malam tadi.

No comments: